Snart ny dator!

Jag har en alldeles ny dator snart. Jag har redan beställt den och väntar med spänning på att den ska komma. Jag har också köpt en ritplatta för att kunna teckna digitalt och en actionkamera som jag kan ha på hjälmen när jag rider! Det känns jätteroligt! Det är mannen som filmar med kamerahelikoptern som hjälpt mig hitta en bra dator som han tror passar mig.




Det enda som känns jobbigt är att min nuvarande dator är fullsmockad med bilder på Terven. Jag tittar på bilderna hela tiden. Hon är det första jag ser när jag slår på datorn. I den nya datorn finns det inga bilder på Terven. Inte en enda. Det känns ungefär lika hemskt som när jag städade bort hennes hundhår. Hon glider långsamt bort. Lämnar färre och färre spår. Det kanske låter löjligt att sörja en hund så mycket... men jag har varit ensam stora delar av mitt liv, både i och utanför relationer, och hon har alltid varit en trygghet. Med en hund blir man aldrig riktigt ensam.




Kommentarer

  1. Vad snäll han är film mannen!
    Hoppas man får se många videoklipp med din nya videokameran.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback