Förmågan att krypa under skinnet


Nu har jag fått dator, filmkamera och ritplatta. Nu behövde jag hjälp att installera bra filmredigeringsprogram och fotoprogram. Ringer till J som är så bra på att skapa filmer och jag börjar glatt prata om film och vilka program jag vill ha.

"Vad äter du på?" frågar han plötsligt.
"Saltlakrits. Mjuk saltlakrits." säger jag nöjt.
"Varför äter du så tyst för?"
"Jag äter väl inte tyst."
"Jo. Man hör ju att du liksom försöker dölja att du äter på den."
"Nähä? Det gör jag väl ju inte alls. Sådär. Nu tog jag ut den." säger jag.
"Varför gör du så? Äter så tyst du kan, och tar ut godiset?" frågar han.

"Men matljud är ju äckliga." sa jag.
"Så minns jag inte dig från högstadiet. Du älskar ju mat. Det där är något konstigt som du har dragit på dig med åren."
"Vaddå, det är ju äckligt med matljud."
"Det är det inte."
"Det är det ju."
"Men ät godisjäveln som folk, i stället för att smussla." suckar han.
"DU KAN INTE TVINGA MIG!"

Så var det slutpratat om film och han bestämmer sig för att krypa under skinnet på mig i stället genom att fråga:

"Vaddå, har du fått kritik för dina matljud någon gång...? Va?"
"Ja. Det har väl hänt."
"Från någon kille du haft eller...?"
"Ja. Det har väl hänt."
"Vad var det för stolpskott, då?"
"Det var en helt normal kille. För flera år sedan. Som hatade matljud. Om jag åt banan fick jag gå i ett annat rum."

"Men allvarligt, Katarina. Vad har du hållit på med, alla dessa år? Jag börjar ju undra..."
 "Jamen det verkar ju DU ha så jävla bra koll på. Det kan väl DU tala om för mig. Skapa en jävla exelfil eller gör en powerpoint om mina fel och brister."
"Men fick du aldrig tanken att det är vansinne om du måste äta banan i smyg för en killes skull?"
"Men det kan väl du skita i."
"En sak ska du ha klart för dig. Ska jag hjälpa dig med datorn så har jag vissa krav."

"Jasså?"

"Ja. Du ska börja äta banan. Ordentligt."

.

Kommentarer

  1. Hej Oh_Really!

    Hittade din blogg och jag måste säga att den är helt fantastisk! Du sätter verkligen ord på så mycket men på ett lågmält sätt. Hur du beskriver situationer är helt underbart och hur du är så öppen med ditt mående utan att släppa på din integritet är en unik balans.

    Just detta inlägget är nog nåt många tjejer borde ta till sig. Vilka knäppa saker vi har gjort/gör för att en Man nån gång uttryckt ogillande. Jag kunde tex inte borsta tänderna om en Man tittade på mig eftersom nån Man en gång uttryckt ogillande över tandkrämsskum utanför munnen. Idioti. Skit i mitt jla dräggel liksom. Så tänker jag nu men gjorde inte under minst tio år...

    Mvh Fiorano nu ett troget fan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen, tack du! :D Jag följer ju din blogg, jag med!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback