Sorg och aptit


Jag har inte haft så mycket aptit sedan Terven dog, för tre månader sedan. Jag har självklart ätit regelbundet och tyckt att maten är okej, men jag har mer ätit för att stilla hunger eller som "bukfyllnad" i stället för att känna en äkta aptit. Ibland när jag har haft vänner hos mig, så har jag ansträngt mig med mat och tilltugg, men aldrig ensam. Ibland tänker jag att det är på väg att vända, och i helgen har jag ätit lite mer. Det är bara drygt, hela situationen. Jag trodde aldrig jag skulle sörja henne så mycket. Jag trodde jag var beredd på det. Hon fick ju leva med mig så länge, och när allt kommer till kritan så är hon ju bara en hund.

Men hon var min hund. Och jag har ju varken familj eller barn. Jag hade ju bara henne.

Sorgen lever sitt eget liv. Sorgen tar sin egen väg. Den går inte skynda på, eller vifta bort. Den bara ÄR. Det finns inte så mycket annat att göra än att kapitulera för den.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback