Aldrig mer

Jag saknar verkligen hunden, men skoven av sorg blir allt mer glesa. Terven fick aldrig hoppa upp i sängen om hon inte bad om lov först.  I flera års tid vaknade jag på natten av att hon hoppat ned för sängen för att dricka, och sedan väckte mig för att fråga om hon fick hoppa upp i sängen igen. Hon stod vid sängkanten och trampade med tassarna, och om inte det väckte mig så gnällde hon tyst.

Det kanske inte är den mysigaste nattrutinen att vakna till och säga "Varsågod" mitt i natten tills...

...jag vaknar mitt i natten av att jag drömt om henne och hör mig själv säga "Varsågod" i ett sömndrucket tillstånd. 

Då blir det uppenbart att en nattrutin jag haft i flera år plötsligt är borta. Hon är borta. Ingen sover hos mig på nätterna längre. Jag kommer aldrig, aldrig mer att träffa henne. Hon är borta.



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback