Dagdrömma går ju...

Promenaderna utan Terven är fortfarande vidriga. Hon fattas mig. Det här är min första semestern utan hund. Det känns lite ensamt och jag rör på mig mycket mindre än vad jag brukar. Jag har drömt flera gånger att jag köper mig en ny hundvalp. Livet känns bara inte riktigt som det ska vara utan hund. Inte helt.

Jag hoppas att jag kan köpa en hund till i framtiden, att det finns möjlighet och tid. Jag funderar bland annat på en Shetland Sheepdog, blue merle. Alla "shelties" som jag träffat har imponerat mig med sitt fina temperament och trevliga sätt. De blir inte så stora heller, jag kan få plats med en i min etta. (Den får nog plats i sängen också... )

Enligt rasbeskrivningen tål de långa vandringar utan problem också. Hittar jag en lugn hund så kan jag nog ha med mig den i stallet. De blåmelerade hundarna är dessutom otroligt vackra och jag skulle känna en stor glädje över att fotografera den. Året om...









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback