På hästfronten intet nytt


  
På hästfronten händer det inte så mycket. Jag finlirar med Galishimo. Idag blåste det så vi tog det extra försiktigt. Jag hade dessutom mensvärk och PMS och kände själv hur den mentala orken tröt. Det räckte bara med att Galishimo skulle bli lite fnittrig av blåsten för att jag inte skulle våga ösa på särskilt mycket. Så vi skrittade mest och småpratade med varandra. Jag har dessutom börjat sätta mig upp på honom från marken, upp i den engelska sadeln. Vi har hittills haft pall hela sommaren då sadeln känts lite instabil och glidit lite. Det tog några månader innan jag började våga sitta upp från marken, utan pall, men nu är vi där. 

Han står stilla som fastfrusen och är så väldigt lätt att sitta upp på. Han börjar verkligen bli en kanonhäst.




 Tack till Mari som fotograderade oss... i Juli... :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback