Alldeles för bra hovslagare

Galishimo tappade en sko igår. Det var inte jag som upptäckte det utan en tjej på stallet. Den lösa skon ställde hon prydligt utanför hagen så jag kunde ta reda på den. En tillfällig lättnad spred sig och jag insåg att jag kanske inte behövde kämpa på med Galishimo så mycket, nu när han hade tappat en sko och allt. Jag skickade ett halvhjärtat SMS till min hovslagare om att Galishimo hade en sko borta. 

Inom 24 timmar från att han tappat skon så var den fastspikad på hoven igen. Fin och glänsande.

"Ja det var ju snällt." sa jag till hovslagaren och drar lite på rösten:
"Fast du hade inte behövt ha SÅ bråttom..." lade jag till.
"Jaha..." skrattade hovslagaren:
"Hade du hoppats på att få en liten frist från hästen, menar du?"

Jag nickade, och fortsatte:
"Vi måste hitta ett kodord. Så du vet när du ska skynda dig, och när du inte behöver det."
Hovslagaren tittade roat på mig och nickade. Jag lade till:
"Om jag skriver 'Jag vet att du har väldigt mycket att göra nu' så betyder det att du inte behöver ge så snabb service."
Hovslagaren nickade införstått.
"Är vi överrens?" frågade ja.
"Det låter bra!" svarade hovslagaren.

Det gäller att KOMMUNICERA.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback