Dylemat ox

Sådana här grejer hinner jag bara göra på min semester:
Släktforska på Galishimo och försöka luska ut vem han släktar mest på.

Jag har övergett idén om att han nedärvt särskilt mycket från sin far Bey Gali. Jag är mer intresserad av vad han har för påbrå på moderns sida eftersom han verkar likna henne mest. Efter lite bildsurfande så vågar jag nog påstå att det är morfar Dylemat ox som han verkar likna mest. Det finns inte så mycket bilder på just Dylemat, men när man hittar Galishimos kusiner på Dylemats sida så ser jag ju vissa likheter...


 MY Pradas Pepper, född 2010. En kusin till Galishimo på Dylemats sida. 



Galishimo i ungefär samma ålder som Pradas Pepper. 



En annan kusin till Galishimo, efter Dylemat, Baron Helio Lanzo. En lite grövre Arab.



Galishimo i våras. 
Galishimo är lite tunnare, men annars ganska lik. Framför allt verkar huvudet likt.



Galishimo gillar ju dessutom att pussas och kommer gärna med en försiktig puss på munnen.


Verkar som att kusinen har liknande egenskaper...?


Galishimo himself.


Morfar Dylemat ox, enda bilden jag hittat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback