Vi drog faktiskt till Prag


Jag och pojkvännen drog faktiskt en repa till Prag förra veckan. Han bjöd mig. Vi åt gott och sov gott och tittade på Karlsbron och medeltidsklockan. Vi drog efter andan över all gothisk konst. Vi fnittrade uppför vingliga medeltida stentrappor. Vi poserade vid rustningar, och förfärades över tortyrkammaren. Vi åkte i en viktoriansk hästvagn genom Prags gamla stad med en varm filt virad omkring oss. Jag drack varmt vin i plastmuggar för att hålla värmen och fnittrade mig full. Vi vandrade oss till utmattning, bara för att hinna se så mycket som möjligt.



Sedan kom vi hem och låtsades ungefär som ingenting.

Jag var tvungen att isolera mig på kvällarna, några dagar efteråt. Mitt arv av norrländskt vemod, och min naturliga skeptiska läggning, hade inte de genetiska förutsättningarna för att hantera den mängden av glädje. Det var nästan så att jag fick kortslutning.

Sådärja.

Frågor på det...? 







.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet