En bra man

Jag trivs verkligen med nya pojkvännen. Jag uppskattar hans förmåga att se vad jag behöver och sedan fixa det. Han gör det alltid lite diskret och utan att göra något väsen av det. När jag hade lite bråttom med hästflytten idag, så frågade han -i förbifarten- vart mitt sängöverkast var.
"Det är så fullt med hundhår. Jag måste tvätta det och torktumla det innan jag lägger tillbaka det på sängen." sade jag hastigt och försökte hinna äta upp morgonmackan så snabbt som möjligt.

När jag letar hästkläder och tar på mig stövlarna i hallen, samtidigt som jag återigen tittar på klockan, för att inte komma för sent, så packar han upp sängöverkastet från tvättkorgen och tar det med sig hem. Efter att jag flyttat Galishimo och vi ses på kvällen igen, så lägger han en kasse i hallen, med mitt rentvättade och torktumlade sängöverkast.

"Det här är en bra man..." tänker jag ofta.

Ofta.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet