Vanlig helg nu...

Jag har varit på det nya stallet och ridit Galishimo lite. Vi tog det försiktigt och jag red inte så mycket, då det var glashalt. Jag hade bara snabblånat en tjej som promenerade bredvid oss en liten stund, med sin trevliga lugna häst. Men allt gick bra. Sedan longerade jag honom med schambontygeln och han gick bra.

Jag börjar känna annorlunda inför Galishimo nu också, nu när jag är mindre stressad. Jag tycker han är väldigt trevlig nu. Han är pigg och lite i farten, men väldigt trevlig. 

Jag gillar verkligen det nya stallet han står på, också. Det är en väldigt lugn miljö och det verkar vara väldigt trevliga tjejer där. Jag gick ned på ridbanan och fotograferade några tjejer som blev jätteglada över att få bilder på sig. Det är väldigt god stämning. Folk är inte så ambitiösa. De har det trevligt med sina hästar, bara... Tjejen på bilden red en vacker hästfröken som var över 20 år gammal. Så duktiga de var!



Hästen går bra. Jobbet går bra. Kärleken går bra.

Jag förtjänar det... 

Kommentarer

  1. Det låter helt klart som ett mycket trevligt stall!:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet