Fick ytterligare en slant...

Jag fick ytterligare en liten slant från försäkringsbolaget för eftervård på Galishimo. Jag fick ersättning för hjälp att få bort stygnen och han behövde rejält med lugnande för att låta veterinären pilla där, och lite andra utgifter i samband med eftervården. De pengarna som jag fick tillbaka, gick nu oavkortat till hästskor. Min fina pålle som gått barfota i hela sitt liv fick nu hårda järnskor fastspikade, med sula och brodd. Det känns lite elakt men...  Tanken är nämligen att vi ska kunna rida på uteritter nu under vintern utan att oroa oss för halka och moddsnö. Håll tummarna för att vi fixar detta!

 


.

Kommentarer

  1. Jättebra katarina! Han behöver dem i vinter och sen är det alltid bra de håller hoven rund och fin sant han slipper gå och nöta på rena hoven.
    Hur går det för er? Aha, roligt nog saknar jag lill kille en aning! :/ ha det så bra:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe, är det Mickan?! Om det är Mickan så vet du ju att du får komma när du vill! Typiskt att du saknar hästen mer än mig... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet