Det går bra nu

Ju mer jag lär känna pojkvännen ju mer förundrad blir jag över honom. Han är så tålmodig. Vänlig. Generös. Jämt när han har varit borta några dagar så kommer han tillbaka med gåvor till mig. Halkskydd till badkaret, choklad, doftljus. Allt som han snappat upp att jag kan tänkas behöva, ordnar han till mig. Han säger inte till i förväg, utan plötsligt har jag bara helt nya och fina kastruller i köket.

Eftersom han nyligen flyttat från Svealand, hit till Västerbotten, så är jag rädd för att han ska tröttna på Norrland och flytta tillbaka där han kom ifrån. Till sina vänner, till livet där borta. Jag har frågat honom om det ibland, varpå han lett vänligt mot mot mig och svarat:

"Hur kan jag inte gilla Norrland? 
 Du bor ju här. 
Det är du som ÄR Norrland...."





.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet