Ordförandeskapet slut

Nu har jag varit ordförande i den lokala ryttarföreningen i ett år. Föreningen saknade lite struktur, så det utlovade jag, eftersom jag är en strukturfjant ut i fingerspetsarna. Samtidigt som strukturen infördes i föreningen, så kunde folk paradoxalt nog slappna av mer.

Lagom struktur är bra.
För mycket struktur hämmar folk,
och för lite struktur får andra att gå bananas.

Jag har verkligen ansträngt mig för att försöka finna en balans som alla varit nöjda med. När vi fann formerna för mötena och styrelsearbetet så blev jag ärligt talat helt överflödig. :P Det har bara rullat på räls.

Jag har lärt mig massor och det har verkligen varit häftigt att medverka och lära känna alla eldsjälar och härliga människor. Däremot så blev jag för trött i höstas, och insåg att jag inte skulle orka med allt, så jag tackade för mig under detta årsmöte.

Jag fick blommor och choklad, och hjärtat jublade när jag åkte därifrån.

Så kul att ha blivit sedd, och uppskattad! Tack till alla i föreningen!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback