För ett år sedan

Jag fann en arkivbild här nedan, mig och Galishimo för ett år sedan. Februari 2012. Jag hade blivit ordentligt avkastad och jobbade med smärtan i höften och min osäkerhet. Bland annat skrev jag:

"Jag vill inte forcera fram en effektiv inridning. Jag vill inte forcera fram något alls. Han är min hobbyhäst."

"Just nu har jag ont i kroppen men inom några dagar så har jag säkert inte ont längre."

"Ridningen är bara en liten del av allt jag vill göra med honom. Och inriden blir han. Förr eller senare."
 
 
 
 
 Galishimo för ett år sedan...
 
Jag önskar att jag kunde resa tillbaka i tiden till förra året och säga till mig själv:
"Han kommer att bli så fin! Du kommer att bli så stolt!"
 
(Och kanske skulle jag även ha sagt åt mig själv att söka vård för höften.
För den smärtade i tre månader... troligen en fraktur, där... ;)
 
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback