Finkillen

 
Galishimo travade för första gången under ryttare igår. En stalltjej ville komma och titta när jag red så jag övertalade henne att sitta på honom, och rida lite, då jag vet att hon är väldigt duktig.
"Vill du inte prova trava lite med honom?" frågade jag då jag inte börjat trava med honom själv. Hon nickade glatt och så gav hon Galishimo kommandot för trav.

Och som han travade! Han kämpade på så bra! Så skönt att se honom vara så lydig och verkligen göra sitt bästa. Det var ju nytt för honom, så han var ju självklart lite undrande, men han var ambitiös och gjorde verkligen sitt bästa, med spetsade öron. Inga bockningar, inget ifrågasättande och inget bråk. Bara glad uppsyn och villigt pinnande med de små benen. Tänk att han blivit så snäll.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback