Loss!


Galishimo älskar att få tag på saker och hålla fast dem. Det vanligaste kommandot som jag ger Galishimo är sannolikt "Loss!" (och det vanligaste svaret är oftast "NÄ!").

Man får inte vifta för mycket med longeringspisken för får han tag på den så håller han fast den och släpper inte taget. Och så ser han sådär glad och småfnissandes ut under tiden man sliter och sliter. En stängd hästmun är en stängd hästmun. Galishimo märker direkt om jag försöker hålla mig för skratt och låtsas vara arg, eller om jag är arg på riktigt. Är jag arg på riktigt så slutar han. Är jag "låtsasarg" så får jag trixa länge för att få honom att släppa taget.

Oftast kan jag inte bli arg på riktigt. Det är helt enkelt bara omöjligt...
 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback