Skritt till förbannelse


Hur länge kan man göra skrittövningar utan att varken häst eller människa blir tokiga?

Fruktansvärt länge, måste jag erkänna! Man kan hålla på precis hur länge som helst och ändå störa sig på smådetaljer man inte fått grepp om. Typ att jag ibland viker midjan när jag svänger inåt för vikten och då hamnar vikten snett i sadeln och Galishimo svänger inte lika bra för vikten. Näpp, man ska vara lite små stel och "tippa" hästen dit man ska. Men samtidigt gunga med i skritten och inte stoppa upp dem. Jag koncentrerar mig sanslöst på detaljer som verkar fullständigt osynliga för utomstående. Tur att jag har en engagerad arab som lydigt och engagerat knallar runt med mig. På det viset passar vi faktiskt ihop för vi är båda finlirare! 

Vi varvar med promenader i naturen också. Men historien om det lilla krysset har vi släppt. Han har kämpat med det i två år. Kryss är bara inte hans grej...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback