Pyssel

Jag kommer nog generellt att läsa en hel del böcker ett tag framöver. Så fort jag tänker på taxen så får jag skuldkänslor och känner mig som världens största idiot och vill bara gråta. Men man kan ju inte hålla ihop en relation för taxens skull. Om än det är ett gott skäl, så är det kanske inte tillräckligt.
 
Eventuellt inte.
 
 
 
Nu kommer jag att nerda ohämmat, framöver. Jag brukar inte gilla thrillerböcker men Triologin om Viktoria Bergmans svaghet, är inte dålig. Författarna (plural!) har en förmåga att beskriva hemskheter utan att skriva om den faktiska hemskheten, utan bara kontexten på ett sådant sätt att man blir berörd och tagen ändå. 
 
Nu är jag på den sista delen, av Viktoria Bergmans svaghet: Pythians anvisningar. Efter jag avslutat triologoin ska jag läsa den lovprisade boken "Little Bee". Sedan vill jag hitta någon hästbok också. Kanske något naivt och lite glättigt från Marian Keyes, kan hända... Jag har ett trängande behov av att småpyssla, bara. Efter jobb och häst, förståss. Jag behöver stillhet och lugn. Jag behöver somna tidigt på kvällen och vakna tidigt på morgonen.
 
Har en misstanke om att mina naglar kommer att bli mer vårdade än aldrig förr...
 

 
 

DESSUTOM har jag anmält mig på nästa privatkurs i dressyr med Marc André Wéry. Det finns ingen anledning att inte fortsätta. Galishimo sköter sig fint, och jag behöver bli bättre och träna mer på min ridning. Såklart vi förtjänar proffshjälp...

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet