Hej Lyxfällan!

Jaha. Då var månadens pengar slut. Efter att i början av månaden ha betalat av alla räkningar och boendekostnader, gett tillbaka 4000 kr till sambon från lånet, köpt en ridningsoutfit (1000 kr), tankat bilen (600 kr), köpt en ljudbok (300 kr) och en sadelgjord (700kr) till sadeln (den andra gjorden var bara till låns och skulle lämnas tillbaka till uppfödaren) samt betalat in pengar till vårt gemensamma matkonto så

*slurp*

Mitt egna saldo var 188 kronor senast jag tittade. Minus 34 kronor för onsdagens lunchlåda, minus 70 kronor för garagekostnaden då jag tog bilen till jobbet, minus 43 kronor för torsdagens lunchlåda... 41 kronor, alltså.

Förtioen svenska kronor.

Ändå så suktar jag efter allt jag ska köpa på nästa lön. Vissa saker måste man bara ha. Hästversionen av "I do my own stunts" har kommit till sverige. De finns på zazzle.se.

Måste. Ha. MÅSTE.

(För inte har ni väl glömt de två flygturerna Galishimo bjöd på, under inridningen!?) 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet