Hjärtat är svagt



Idag när jag skulle till stallet så såg jag i ögonvrån hur Galishimo upptäckte mig, från andra sidan hagen, där han åt mat med sin hagkompis. Jag bestämde mig för att så tyst som möjligt smyga förbi till foderladan och hämta lite godis att ha i fickan till honom, innan jag lockar på honom.

"Ihhhhh!" hör jag, lite bäbisaktigt, på avstånd, bakom ryggen. Jag vänder mig om och ser hur han skyndar sig till hagens utgång. Jag smyger undan och skyndar mig till foderladan. Plockar lite godis i fickan.

"IIhhhhh!" hör jag, från utsidan av foderladan. Jag ler lite och skyndar mig ut ur foderladan och tillbaka till hagen. Han står vid utgången och trampar. Han har fortfarande lite hö i munnen.

"IHHHHHHH!!!!!" skriker han högre, och mer uppfodrande så ångan ryker om näsborrarna.

Jag har aldrig varit med om en häst som lämnar mat och kompis för att kalla på sin ägare. Det är så värmande för själen, det går knappt att beskriva. Hjärtat blev för svagt. Jag kunde inte kräva något av honom idag. Det blev mest en massa ryktande och pussande.


"An Arabian will take care of its owner as no other horse will,
for it has not only been raised to physical perfection,
but has been instilled with a spirit of loyalty
unparalleled by that of any other breed."
 
(okänd)

Kommentarer

  1. Tack, underbara Linda för ditt ständiga pepp. :) <3 hur länge har du hängt med? Tio år???

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet