Hur man botas mot Igelkott

Jag är fortfarande sjuk i Igelkott. Det är lite lättare att vara sjuk i Igelkott nu när jag har en lurvig one-piece att igelkotta mig i. Jag är spänd och skruvar upp mig mentalt och sedan blir jag trött av att jag är uppskruvad. Men jag blir inte så trött att jag somnar. Det hela slutar med alltså dålig sömn och nu har det alltså officiellt urartat till en fullgången fullmogen helfull Igelkott.

Jag provade att jogga lite med hundarna efter arbetet. Per var misstänksamt ivrig att hejja på mig och sköta all hemservice till förmån för denna joggingtur och ja... ni kan ju gissa vad som hände. Igelkotten försvann. Puts väck, bara. Ingen spänning, ingen uppskruvning. Plopp, bara. Så var det borta. Den som följt mig så länge nu, flera veckor faktiskt. Snudd på månader.

Så... på med joggingskorna igen, bara...


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback