En hyllning till min sambo

Jag och Per var på en fest i helgen och jag måste erkänna att Per är den perfekta partykillen. Han blir aldrig för full, blir aldrig odräglig, pratar nästan inget med andra tjejer utan håller sig till killkompisarna. Vi kan mingla på var sitt håll i en timme i en festlokal, och han får mig ändå att känna mig som om jag vore den enda tjejen på festen. Med jämna mellanrum går han fram och pussar mig och frågar om jag har det trevligt och om jag känner mig det minsta osäker så får jag hans odelade uppmärksamhet. Jag blev riktigt stolt. Det är kul att jag hittat en så trevlig sambo! Eller var det han som hittade mig?

Idag skulle vi ha en slapparkväll och han köpte en godispåse i en butik. Sedan bestämde han sig lite motvilligt att bjuda mig på en hästtidning. Lite motvilligt. Inte för att han skulle erkänna att en hästtidning skulle dra ned hans coola image. För så lätt knäcks han inte.

"Ja. Och så ska jag öh... ha en hästtidning också." sa han till kassörskan.
"Jasså?" sa hon.
"Ja. Att läsa."
"Jasså?" log hon.
"Ja. Det står mycket intressant. I en sån där. Hästtidning." konstaterade Per lite muttrande samtidigt som kassörskan tog betalt. På omslaget satt en söt tjej med sin häst och texten "tänk positivt!"
"Vill du ha kvitto på den?" frågade hon.
"Nej, jag lär INTE lämna tillbaka... min hästtidning...." muttrade han innan han gick.

Det är kärlek, det!!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback