Jag har skänkt bort mina möbler

Jag har skänkt bort mina möbler till en kristen second hand-butik. Allt överskott på försäljningen går till barn i ett mindre privilegiat land. Jag kom på idén för några veckor sedan och igår gick jag till butiken och erbjöd... ja i princip alla möbler jag hade. Soffan ville jag ha kvar ett par dagar till så jag hade något att sova i. Resten fick de ta. Soffan får de hämta när jag flyttar.

Jag reflekterade inte så mycket över det. Och jag tyckte det kändes snålt att göra småvinster på blocket när barn svälter i afrika och allt det där. Möblerna var fina men inte överdrivet dyra. Så jag ville bara... jag ville vara snäll, helt enkelt.

Jag blev nästan överraskad hur väl jag blev emottagen när jag kom med mitt erbjudande. Mannen som tog emot möblerna och tittade på dem blev verkligt glad och entusiastisk. Han fotade möblerna och tackade innerligt flera gånger, samtidigt som han stånkande bar möbel efter möbel ut ur min bostad.

I det stora hela så var det en väldigt glädjande upplevelse. Att få skänka bort saker. Dessutom slipper jag hädanefter plågas över att inte ha bidragit till Rädda Barnen eller blivit Fadder eller inte planterat ett träd till savannen eller inte räddat någon utrotningshotad tiger.

Jag har skänkt bort alla mina möbler. Bostaden är tom. HAHA.

Slå DET om ni kan!



.

Kommentarer

  1. Jag är glad över att du visar ditt varma hjärta på det här sättet! Jag är övertygad om att Gud kommer att välsigna dig på andra sätt över din generositet!

    Lycka till med livet som väntar! :-D

    SvaraRadera
  2. Tack svenbertil! Jag tror att gud hade tryckt på "gilla"-knappen om han hade facebook... ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback