Idag gillar jag inte förändringar

I fredags blev jag, terven och Maria bjudna på middag av Sten och hans fru. När jag och Maria kom så brann marsaller vid ingången till det fina huset. Inne i köket brann en öppen spis och det kändes nästan högtidligt att kliva in genom tröskeln till deras hem. Jag var lite halvkrasslig men parkerade mig vid matbordet och fullkomligt njöt av dem allihopa. Terven svansade glatt omkring och tiggde klappar och godis. Stens fru bjöd på ett fantastiskt pianostycke. Det kändes missmodigt att jag ska flytta så långt ifrån dem. Sten har varit en fantastisk arbetskamrat som lärt mig massor, Maria har också varit en otrolig resurs för mig. De har varit så kloka och öppna mot mig de här två åren jag arbetat med dem.

Maria och Sten testar Hallonsaft.

På lördagen kände jag mig lite håglös när Runa ringde.
"Vi åker till Sundboden och fikar!" sa hon och några minuter senare baxade vi in oss i bilen och åkte iväg till Öregrund. Sedan satt vi länge och myste med kaffe och cheescake. Runa fann en tidning att förstrött bläddra i och jag tittade ut genom fönstret. Så som jag och Runa umgås med varandra kan man bara umgås när man känner varandra riktigt bra. Det är något särskilt med vänner som man inte behöver prata så mycket med. När det kan bli tyst utan att tystnaden blir besvärande. Tänk att jag ska åka ifrån allt. Runa, Vilda, Sten, Maria...


Runa och Vilda i Sundboden. Söta och glada tjejer.



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback