Trapprenoveringen klar!

 


En månad tog det, och nu är den gamla korktrappan renoverad och klar. Det blev hur fint som helst! Det är de små beigea mattorna som var svåra att sätta på ett bra sätt på trappen och kan behöva justeras några centimetrar, men annars blev det otrolig fint! Jag var från början övertygad om att "mitten av tröskeln blir mitten av trappmattan" men det innebär i själva verket att mattorna vandrar runt lite i placering, då trapptrösklarna är väldigt olika långa beroende på hörn och annat. Men det kanske är något som mest jag personligen märker, och inte så många andra. Jag är ju ganska nördig på detaljer.

Det känns i alla fall otroligt skönt att det är klart och att det blev så bra! Det känns även så bra att jag och Jonatan kommer så bra överens och delar smak på färg och annat. Men det är ju svårt att inte gilla detta! Många timmar har vi suttit tillsammans i trappen, ibland väldigt nära varandra på samma trappsteg, och lyssnat på musik och lugnt hjälpts åt med att göra jobbet. 

Jag tror att ju osäkrare jag är med ett projekt, ju mer stressad blir jag om att det måste bli klart, och det är nog vad som hände med trappen. Det var så mycket fasttorkat lim, och så många ojämnheter som krävde oväntade åtgärder, så jag blev lite stressad och avsatte lite väl mycket tid för att komma i mål. 

Nu kommer vi att göra enklare projekt framöver i hans hus, och jag tror att det blir lite lugnare projekt som man inte känner någon brådska med, på samma sätt. Dörrarna i övre hallen ska få samma färg som trappen, och även hallen på markplan vid entrén ska bli lika mysig och inbjudande som trappen. Så det jobbet tänker vi nog förlägga på helger och inte lika många timmar i sträck. 

Men bra blir det nog! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet