Sjukt trött fortfarande!

Dagarna går och jag är fortfarande inte helt frisk från förkylningen. Jag hade sparat 30 plustimmar på flexen efter mycket kvällsjobb från tidigare i höst, och nu plockar jag ut ca 2-4 timmar om dagen bara för att kunna vila från jobbet. Så det blir korta arbetsdagar och dåligt med energi. Jag blir väldigt gnällig när energin är låg, men jag har fått in en liten mysig rutin med Galishimo i alla fall. Jag tar in honom i stallet och hjälper honom bli av med pälsbytet. En grundlig rykt med en sträv och hård ryktsten för att få loss den värsta pälsen, en grundlig rykt igen med en lite piggad magic brush i plast, och sist den mjuka, normala borsten. Galishimos päls blir ordentligt rengjord och trots att en skimmel är svår att få blank så ser han åtminstone blankare ut. Och han får tid med mig och blir ompysslad.

Sedan har jag inte orkat rida de här två veckorna men åtminstone sortera i hans skåp, så allt i skåpet är välputsat och fint och sorterat enligt konstens alla regler. Snart sitter jag på honom igen!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback