Piggare!


Äntligen så har jag blivit piggare. I onsdags gick jag en kortare promenad och höll på att bryta ihop av hur trött jag var och hur det kändes som kroppen dränerades på energi för varje steg jag tog, så jag tog ledigt från jobbet på fredagen för att försöka vila ut. Dagen efter, på torsdagen, så kändes dock kroppen helt annorlunda! Det var behagligt att röra på sig och jag blev nästan lyrisk av upplevelsen.  Så jag tog en lång promenad i vintervädret och bara njöt. Så helt plötsligt hade jag en helt ledig fredag då jag dessutom var frisk. Det var -13 grader ute men jag var utomhus massor och bara njöt av den friska luften och att kroppen inte var energidränerad längre. Sedan gick jag ut med Galishimo och vi båda var glada över att få röra på oss. Galishimo var pigg i kylan så jag vågade inte rida så mycket, men jag förstod åtminstone hur han upplevde glädjen att få röra på sig.



Dagen avslutades på gymet och jag körde biocircuit igen, de där maskinerna som ställer in sig automatiskt på motstånd och andra inställningar när man loggat in. Vikterna kändes väldigt lätta och uppgifterna kändes inte i närheten så krävande som jag upplevde dem förut. Från början var jag lite förbryllad och undrade om inställningarna förändrats sedan jag var där senast, men sedan insåg jag väl att jag bara blivit friskare. Skön känsla! 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback