Det blir medvind nu

Varför inte handla mer? Varför inte unna mig mer? Varför inte? Varför inte kvällsfika alla frukter jag hittar i skafferiet, med mandel och kokoships och ett glas vin?

Jag har handlat igen, kläder jag inte behöver men som gör mig glad. Blommigt, blommigt... glatt och bekymmerslöst. Inte för att jag är glad och bekymmerslös jämt men jag SKULLE kunna bli det! Nästan. Jämt.

Alldeles där bakom mig på bilden så kommer jag att köpa ett smalt litet avlastningsbord till sommaren, med prydnader och lite pill. Lite ljus och kanske någon söt lampa. Det blir ett perfekt litet semesterprojekt.

Sedan en crock-pot. Jag köpte en sådan i lördags. Jag ska laga mat nästa helg. Nu tittar jag på recept och frågar kollegor om tips. Jag kom på att jag ville laga mat i helgen, trots att jag bor ensam och att jag i mitt förflutna brukade föredra att laga mat för andra. Jag borde köpa en matberedare också. Göra potatismos som jag gillade förut. Jag har ju faktiskt råd. Livet är inte längre en livskris. Fyra år har gått sedan ekonomin havererade och jag blev bostadslös och hade riktigt dålig ekonomi och med en stor suck insåg att det skulle ta flera ÅR att få ihop en buffert igen. Det är ju över nu. Det blir medvind nu. Jag har precis allt jag behöver, åtminstone rent materiellt.

Jag kan slappna av lite
Fira livet
Precis som det är


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Den där silverbjälken

Planering med att måla hästtransport

Påskjutet