Värt att vila



Jag är fortfarande sjuk. Att vara långdraget sjuk är lite av min personliga talang. Jag trodde jag var på väg att bli frisk men blev magsjuk nu på kvällen. Galishimo mår i alla fall bra, men hela hans hage är översvämmad, efter det så kallade Kaosvädret som lagt sig över Sverige som en blöt filt. Den fuktiga kyliga luften med de täta regnskurarna gör livet lite extra tufft nu när han går på lösdrift, så... ja. Det kanske passar med lite vila. För oss båda två. Jag provade i alla fall att tömköra honom lite förra veckan och han visade inget tecken på att ha ont någonstans.




Han rör sig som en dansare. Trots att tömarna hänger lösa, som ni kan ana på bilden ovanför här, så rör han sig så elegant och mjukt. Han vet vad han kan.  Nu är det ju även konstaterat att han accepterar att bära en ryttare på ryggen.



Allt bådar för en mycket rolig inridning.
När jag är pigg.
När luften blivit torr och frisk.
Då ska vi dansa på riktigt...
 
Tills dess är det värt att vila.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet