Nu är det sambons tur

(OBS! Inte jag som ritat! creaturesinmyhead.com)
 
Nu är det sambon som blivit sjuk. Han kravlar omkring som en slemmig mask med Crazy Eyes och hittar fel på mig. Han har noll självinsikt utan tror på fullaste allvar att jag "klickar provocerande högt" med min dator.
"Så du menar på fullaste allvar att jag skulle klicka extra högt på tangentbordet när du är sjuk, för att retas?" undrade jag.
"Ja." svarade han förnärmat med grötig röst och snöt sig.
"Men varför skulle jag vilja manipulera dig att må ännu sämre när du redan är sjuk?"
"För att du är ondskefull." förklarade sambon pedagogiskt som om detta vore självklart.
"Men varför är du tillsammans med mig om jag är ondskefull?" frågade jag.
"För att du är kvinna." konstaterade han.

De flesta diskussioner brukar avslutas med slutsatsen att jag är en kvinna. Vi kvinnor är mystiska och manipulativa väsen som orsakar både vånda och värk hos varje godhjärtad man. Sedan tidernas begynnelse har vi kvinnor lockat Adam att äta ur den förbjudna frukten, förvandlat oss till sjöjungfrur som lockat virila män till havets djup, och vi har varit förföriska skogsrån som tillfångatagit männens själar. Dessa myter måste ha sitt ursprung i verkligheten, tänker den slemmiga masken med Crazy Eyes.

Troligen har jag orsakat hans förkylning också. Genom något manipulativt knep, typ slickat på hans tandborste eller hostat på honom när han sov.

Måtte han bli frisk snart...
.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet