Något är uppenbarligen rätt

Jag får fortfarande lite panik av att rida Galishimo. Jag kan inte påstå att jag tycker att det är roligt att rida honom. Men det är ju naturligt med tanke på de tidigare avkastningarna. Men det finns ju bara ett sätt att hantera paniken och det är ju att utsätta sig för den.

Det blir fortfarande väldigt korta ridturer. Väldigt. Korta. Ridturer. Sambon är med och filmar och fotar och peppar mig att sitta upp. Jag häpnar ibland över Galishimos bilder och hur han arbetar med mig och hur lyhörd han är. Han ser så fin ut. Så fantastiskt fin.

Synd bara på den panikslagna heffaklumpen som spänner sig ovanpå honom.

Men alltså NÅGOT måste ju den panikslagna heffaklumpen ha gjort rätt....

 
 
Efter att jag ridit runt lite så tog sambon in honom i Spolspiltan för att spola honom av honom lite lera på benen. Galishimo trampade runt lite oroligt när han fick vattenstrålen på sig men verkade ändå acceptera läget. Sambon var kanonduktig och låtsades som ingenting när Galishimo blev stressad. Men det blev ingen panik. Inget trams. Inget tjafs.
 
Unghästen börjar bli stor.
 
För varje dag som går, växer han.
 
,

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet