Drömde jag, eller?!

 
Tror ni jag har kunnat tänka på något annat än att jag ridit min häst? Nej. Tankarna återkommer gång på gång. Jag har suttit på honom! Jag har faktiskt ridit. Jag vet inte varför det är så stort men det har något med hela det här året av träning och det har varit så svårt att föreställa sig att han ska bli en ridhäst. Alltså på riktigt. En ridhäst. Tankarna snurrar runt i huvudet och återkommer hela tiden. Jag har faktiskt ridit honom. Jag har ridit min unghäst. Jag bara satte mig upp och red på mitt oinridna arabiska fullblod. Och han var så lydig och snäll... Det känns nästan overkligt. Som om det inte är sant. Nästan som om jag slagits av en (liten och snäll variant av en) chock.

Sedan tittar jag på filmen och bilderna och slås hela tiden av den här känslan att "Ja. Det ÄR sant!"


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet