Att märka ord

"Du, jag brukar säga att jag inte brukar märka ord." säger jag till sambon, innan jag fortsätter:
"Men jag har god lust att märka ett uttryck som du har och som jag tycker är ganska roligt..."

"Jasså?"

"Ja. Det är när du säger 'så att säga'. Det triggar mig ibland."

"Jasså?"

"Ja. Det är liksom så formellt. Och litterärt. Så att säga..."

"Hm." svarar sambon.

"Jamen 'SÅ ATT SÄGA'. Är inte det lite konstigt. Att man säger så. Lite gammelmodigt. Det är det väl?"

"Du. Det blev lite dålig mottagning här just nu." säger sambon.

"Det blev det inte alls. Det är bara som du säger."

"Jo. Det blir faktiskt dålig mottagning nu. Jag åker i en tunnel nu."

"Det är inte dålig mottagning!"

"Nä tyvärr. Jag hör inte vad du säger nu. Ingenting alls. Hallå?"

"Nu undviker du mig?"

"Hallå?.... Hallå? Jag hör inget." säger sambon.

"Men du pratar ju inte ens i mobilen med mig.Vi går ju här tillsammans på Coop."

"Hallå?... nej, nu bröts det nog."


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet