Storlek "klotrund"


Det var tre månader sedan jag sadlade Galo sist. Förra veckan så drog jag på honom sadeln igen. Jag har ju köpt en sadel storlek "vid". Märkligt nog så passade sadeln inte alls. Den var alldeles för snäv. Jag tog hem den och byggde om den till en storlek större (till storlek EXTRA-vid), så den liksom blev ännu vidare. Den var ändå alldeles för snäv. Alldeles, alldeles för snäv. Då tog jag ett steg bakåt och granskade min vackra häst. Han är rund som en tunna. Alltså bokstavligt rund. Som. En. Tunna. Ingen ryggrad. Väldigt liten manke. Han är fullständigt klotrund. Som en fullmåne. Särskilt när man ser honom framifrån.
Finns det överhuvudtaget sadlar för hästar som ser ut som tunnor? Undrade jag länge och letade runt på internet. Jo. Det finns sadlar för hästar som är runda som tunnor. Och de begagnade kan man ju ha råd med. Tack Gudskelov för internet. Och tack gudskelov för att jag har ett hästkonto för oförutsedda utgifter. Jag ska prova en wintec wide på honom och se om den passar... Den är som gjord för tunnor...

och vi börjar med att testa storlek Extra-EXTRA-vid...



Kommentarer

  1. Jag har också en klotrund häst... Min ben pekar rakt ut då jag rider med barbackapaden...

    SvaraRadera
  2. Hoppla. Ja då blir man ju vig, om inte annat.... ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback