Hans höghet

Idag, på vår tömkörningsträning, förvandlades Galo till det urtida legendariska arabiska fullblodet, som skapades av Allah och av de fyra vindarna. Galo använde sig av sin vishet, godhet och andlighet för att lyda mig på bästa sätt.

Idag var han hästen som Allah en gång tilltalade, för tusentals år sedan, när han sade:
"Jag skapar dig araben. Vid din pannlugg binder jag seger i strid. På din rygg sätter jag rikedomar. Jag fäster dig som en av jordens skatter. Jag ger dig flykt utan vingar."

Sedan hade Allah tydligen gjort ett tillägg just till min häst:

"Ha lite överseende åt din korviga ägare som på något vansinnigt sätt tror att hon är din mamma och att du är en 400-kilos bäbis. Försök att behålla din värdighet. Bli inte arg på henne. Detta är 2000-talet och vad du måste utstå. Ha förbarmande över hennes själ."

Galo hade förbarmande över min själ. Jag fick styra och ställa som jag ville.

Men jag glömde inte att lovprisa honom. Med vördnad. Och respekt.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback