Dagens icke-tränings-pass

Jag begav mig till stallet för att träna Galo idag. Vi tränar fortfarande på tömkörning och jag är ganska stolt över hans framsteg. Idag behövdes det inte många sekunder för att inse att det inte var lönt med någon träning just denna dag. Det var helt enkelt för mycket häst i hästen.

När jag tittade på hur han spexade i hagen så insåg jag att det faktiskt är precis ett år sedan jag tittade på honom för första gången. Som köpare. Jag kan ju säga så här. Jag var inte så imponerad av honom första gången jag såg honom. Han var riktigt busig den dagen. Så det tog faktiskt tre månader innan jag besökte honom igen. Men då började jag intressera mig för honom.

"Busiga hästar är intelligenta" har jag ju alltid sagt.



Och eftersom diverse hästfolk alltid verkar tro det värsta om varandra: NEJ jag smackar inte på hästen. Jag jagar honom inte. Jag skjuter inte med luftgevär i luften. Jag kastar inte sand på honom. Jag viner inte med en piska i luften utanför kameravyn. Jag viftar inte med armarna. Jag hetsar honom inte. Han tar alla intiativ själv. 

Det enda jag faktiskt gör, är att jag skrattar...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback