Dagdrömmeri

Jag har stirrat på Galo en hel del och nu är jag väldigt säker på min sak. Han blir en ponny. En väldigt söt ponny. Han kommer inte att uppnå en så pass stor storlek att han kan kallas häst. Han växer bara på bredden, det har inte hänt mycket på höjden.

Vuxna människor får tyvärr inte tävla ponnier i ponnyklasser så om jag vill tävla med honom i framtiden så måste vi tävla med de stora hästarna. Vilket skulle kunna bli en ganska lustig syn då vi MINST kommer att vara ett huvud mindre än alla andra, stora, svenska-halvblods-hästar.

Så om man tänker på det på DET viset så kommer vi inte att sopa någon bana konkurrensmässigt. Troligen kan vi nog hamna sist både här och var i resultatlistorna.

Det känns lite befriande, faktiskt. Vi kommer att vara där på våra egna villkor. Och mer för nöjes skull än att för prestera. Huvudsaken är ju att vi någon gång per år klär upp oss lite och visar vad vi går för. Och att jag ber sambon tar lite bilder så jag kommer ihåg hur det var. Man kanske till och med slår på stort och bjuder med mamma. Man är ju alltid bäst i sin mammas ögon. (Kan ju vara bra att veta när vi står där på dressyrbanan för första gången och Galo får sitt första offentliga frispel med tillhörande rodeobockning.)

Men först av allt så måste han ju bli några år äldre...


Liten men naggande god..

Kommentarer

  1. Han ser jättefin ut! Lyckliga du som kan ha häst igen, jag får hålla mig till att låna ibland, men det är ganska ok det med :-) Kul att jag hittade din blog! kram Pia T

    SvaraRadera
  2. Hej Pia! Vad glad jag blev av ditt inlägg! Lycka till med cyklingen denna vår!

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Så kom jag äntligen iväg på en cykeltävling i år! SiljanRunt blev OrsaRunt (70 km) och jag rullade in på en 20 placering av 400 (6e tjej!) :-) Men jag är nästan mer nöjd med löpningen, Blodomloppet 5 km; plac 101 av 3 572 typ....med tanke på att minst 80% av dom som sprang fortare var födda på 80 eller 90 talet så är jag mer än Stolt över den prestationen :-)
    Tyvärr blev det dock ingen Tjejvasa för mig, fast jag var anmäld, åkte på halsfluss innan, men tänker förhoppningsvis köra nästa år!
    Tänker på dig, du verkar ha det bra!
    Kram Pia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback