Framsteg med tiden

"Du gör helt rätt. Fortsätt att göra det du gör!" sa instruktören denna gång, när jag visade upp min träning med Galo. Jag har tränat honom varannan dag, paralellt med renovering och annat. Det kändes märkligt. Han hade ingenting alls att anmärka på oss. Galo blir finare och finare och utvecklas steg för steg. Träningen går bra. Instruktören verkar hysa förtroende för mig och Galo. Allt är lugna gatan. Jag börjar långsamt slappna av lite. Jag känner att jag växer lite mer. Jag tappade en hel del självförtroende under vintern när jag slutade sitta på honom, men nu kommer självförtroendet krypande tillbaka. Det handlar inte om brister i ledarskap, teknikträning, hästpsykologi eller Horsemanship. Det handlar om tid. Vanlig tid. Om jag ger hästen tid så ger han mig framsteg. En väldigt fair deal.

"Jag funderar på att köpa en sele till honom. Tänkte att han så småningom skulle kunna dra en vagn." sa jag lite dröjande.
"Det låter som en bra idé!" sa instruktören och fortsatte:
"Det skulle ni fixa." log han.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback