65,6 kilo

Japp. Det är min vikt just nu. För tre veckor sedan vägde jag 67 kilo.

Ett halvkilo av dessa kilon har satt sig på ansiktet. Nästan. NÄSTAN säger jag. Det är förståss inte mitt fel att jag gått upp lite i vikt. Det är självklart sambons fel. Han vräker i sig chips, godis, hamburgare och annat som man -mycket väl -kan vräka i sig, om man tränar två timmar per dag och är aktiv i sitt arbete. Det är liksom lite svårt att se på. Jag har blivit en klassisk "Kärlekstjockis" som mysäter med Per på kvällarna.

Det här med vikten vill jag i alla fall åtgärda. Så jag har börjat jogga igen. Jag funderar på att springa Lidingöloppet 30 km, igen, som jag sprang 2010. Det är på tre terrängmil. Jag har försiktigt joggat lite under veckan. Förutom att det skumpar lite mer än vanligt om rumpan och låren så känns det helt okej. Per har blivit jätteglad över att jag pustat mig ut, och han har följt med så ofta han har tid och möjlighet. Jag pressade mig väldigt hårt mentalt på Vätternrundan (300 km)  förra året och jag fick en avsmak på träningen efter detta, så nu har jag och Per en plan att ta det väldigt lugnt.

Men jag fantsierar även om att kunna göra ett par chins igen...


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback