Värt att vänta



Jag och Per visade upp Galo inför hans föräldrar. Jag tömkörde Galo lite i ridhuset och lät Pers pappa Alf tömköra honom lite. Galo var hjälpsam och gjorde sitt bästa. Per fotade så gott det gick i det mörka ridhuset och de enda bilderna som inte blev suddiga var de bilder där Galo stod stilla. Men äntligen så kände jag att vi gjorde ett pass där jag verkligen fick känna mig stolt över min fina häst!

Galo blev lite upplivad på slutet. De sista fem minutrarna tog han i så det sprakade. Jag var väldigt glad över att inte behöva sitta i sadeln men blir samtidigt glad av att se allt krut han har i kroppen. Han kommer att bli världens elegantaste gentleman när han blir äldre. Redan nu kröker han gärna elegant på halsen och lyfter hovarna högt. Särskilt när han är på väg att bli irriterad...


Skit samma om "sprakandet" gör att jag behöver vänta en stund med inridningen. Han kommer att bli vacker som en dag. All den där energin kommer att göra honom till en otroligt galant ridhäst. Han är värd varenda sekund. Precis var enda liten sekund...





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback