Två drömprinsar

Idag känns livet lyxigt. Jag har två drömprinsar i mitt liv. Den ena lever jag med. Han har skött all hushållsservice, markservice, hundservice och matservice under hela veckan. Jag har känt mig trött och håglös och Per har verkligen insisterat på att jag ska slappna av, gosa ner mig i sackosäcken och låta honom fixa biffen åt mig. Jag är rätt så ovan över att visa mig sårbar på det viset och ta emot så mycket hjälp ("Kan man stå upp på två hela ben så kan man göra sin del av hushållet") men det har känts bra. Det har bara inte hållit för mig denna vecka...

Den andra drömprinsen är kastrerad och slår knut på sig själv för en morot. Idag gick jag på skogspromenad med honom tillsammans med en tjej och två andra hästar. Galo har aldrig gått på promenad i sällskap med andra hästar förut och detta blev oerhört spännande. Ena sekunden gick han lugnt efter mig och andra sekunden hoppade han jämfota bredvid mig i ren entusiasm. Trots all överskottsenergi så drog han aldrig i grimskaftet eller tappade sin grundlydnad. Lydiga lyckliga häst! Jag kan inte fatta att jag haft en sådan otrolig tur. Jag hoppas att jag kan ta tillvara och bevara hans härliga personlighet. Det är som att förvalta en liten skatt...

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback