Lärdomar

Japp. Jag var hos Gunilla i helgen. Det blev många lärdomar. Gunilla har utbildat sig flitig främst inom akademisk ridkonst och nu låter hon sig även inspireras av westernridning. Jag lärde mig massor!

Gunilla lärde mig även (utöver den praktiska teorin) att hästar inte bara handlar om hästar
utan även i högsta grad om hästfolk.

Vissa hästmänniskor lever inte bara för sina hästar, utan även genom sina hästar. Slutresultatet har i vissa fall blivit lite läskigt. Detta gällde dock inte Gunilla som aldrig varit läskig inom något avseende, utan bara anmäkrningsvärt observativ på andras beteenden. Både hos hästar och människor. Gudskelov.

Jag kanske ska ta en ordentlig helg med bara Per och hundarna snart så jag får lite balans i livet. Jag vill inte bli en konstig häst-människa-hybrid som eftersträvar total sammansmältning och hästherravälde.

Jag undrar jag vart Per är någonstans? Jag har knappt sett honom de senaste veckorna. Men någonstans hänger han ju, då det står mat på bordet varje vecka och rena sängkläder i sovrummet. Jag undrar om man skulle ringa honom och säga att man älskar honom... vad hade han för nummer nu igen?!


Här kommer "Veckans Galo"-bild.



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback