Har man stil så har man...

Det var Per som bjudit mig på massage.
"Njut, bara!"
sa han i telefonen, och han fortsatte:

"Känn dig inte i tacksamhetsskuld, fundera inte på att återgälda något. Bara njut och tänk på att du är värd det här, Katarina."
sa han, med sin trygga norrländska dialekt.

När jag åkte dit så möttes jag av den kvinnliga massageterapeuten. Vi gick in till ett litet rum med levande små ljus och mjuka dofter. Det var märkligt lyxigt att få lägga sig på massagebordet och bli genomknådad. Varma händer och oljor som luktade gott, gjorde mig lugn. Värmen spred sig när blodet cirkulerade genom musklerna. Jag brukar ju annars vara lite reserverad mot beröring från främmande människor men tog plötsligt det mesta med ro. Det här var ju en present som jag fått.

"Bara för att du är du. Du är en fantasisk tjej."
sa han när jag ringde och tackade honom.

Det är något väldigt fint med en man som gärna visar vad han går för.

Och han gör det med stil...


.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback