Chins efter 7 veckor

7 veckors chinsträning har resulterat till små framsteg. Tyvärr krånglade kameran första setet som jag försökte göra mina chins, så denna video är dagens andra, lite tröttare, försök. Men det börjar likna tre och enhalv chins. För sju veckor sedan var det "nästan två". Dessutom gjorde chinsen outhärdligt ont första månaden. Jag tyckte det var riktigt vidrigt. Jag gruvade mig över smärtan och grimagerade illa. Särskilt kring axlarna, det kändes som om axlarna skulle lossna från kroppen när man hängde i stången. Nu börjar kroppen vänja sig.

Det är riktigt svårt att träna upp chinsen, och det kräver tålamod och disciplin av mig. Jag är ibland på gymet och tränar in övningen med olika belastningsvikter.

Men å andra sidan:

Chins skulle ju inte vara roligt att kämpa för
om man inte fick kämpa för det,
eller hur?



Kommentarer

  1. Bra jobbat! Och om kameran hade fungerat första gången så hade det blivit fyra, eller hur?! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack! jag minns faktiskt inte hur många det blev första gången, och det irriterar mig lite... grrr

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback