1 dag kvar till Lidingöloppet

Jag har inte haft ont i mitt knä sedan senaste långturen i somras. Jag har bara tagit korta turer och behandlat min kropp som porslin. Trots mina korta pass så befinner jag mig i någon slags formtopp och har gjort framsteg. Senaste två dagarna har jag inte ens vågat stretcha för jag är rädd för att översträcka mig eller dra på mig någon slags inflammation eller gud-vet-vad. Löjligt men sant. Ingenting får gå sönder nu. Ingenting.

Och jag har pirr i magen. Jag har inte haft pirr i magen på evigheter. Tänk att en gång i tiden hoppade jag fallskärm i tre års tid och då hade jag detta pirr minst en gång i veckan. Nu är det ovanligare att jag är laddad och lite nervös inför något. Det känns lite uppfriskande.

Både kroppen och själen verkar förbereda sig för tre mils terränglöpning...

.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback