Mental Potpurri

I helgen lyssnade jag på psykoterapeuten Victor Frankls bok "Man's search for meaning" och blev riktigt hänförd. Boken är från 1943 och verkligen högaktuell idag. Det är nästan läskigt... När jag, samtidigt som jag lyssnade på boken, ägnade mig åt måleri så jublade hjärnan över all stimulans. Logoterapi på engelska blandad med kreativt skapande i höger hjärnhalva. Som en slags mental potpurri. När jag DESSUTOM hade en smältandes bit mörk choklad i munnen så uppnådde jag en slags symfoni av mental stimulans som nästan gjorde mig rosig om kinderna.

Bilden blev bra. Färgen är blöt och jag fotade med blixt så den ser lite mörkare ut i verkligheten. Den blev precis lagomt bra. Tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd och tillräckligt många brister för att jag inspirerat ska tänka:
"Jag kan så mycket bättre än så här!"





.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet