Att be om hjälp

Jag fortsätter tänka på ekonomin. Husköpet är ju en del av min strategi och en investering. Kan man göra andra investeringar? Jag tog kontakt med en man som jag vet har många miljoner självtjänade pengar i fickan och frågade om jag kunde få hjälp att bolla tankar om hur jag ska förbättra min ekonomi. Vad jag ska investera i och hur (om det ens är möjligt?) och om jag behöver en aktiehandlare, eller gå någon kurs, eller hur tusan jag nu ska bära mig åt.

Han var villig att hjälpa mig och insisterade på att vi skulle träffas och diskutera frågan, så skulle han ge mig den vägledning han kunde. Givetvis med brasklappen att jag måste tänka själv och inte lyssna blint på vad han och andra säger åt mig, tillade han. Sedan gratulerade han mig för att jag blivit en allt mer seriös puma. Det gjorde mig belåten.

Det är helt fantastiskt vad folk vill ställa upp och hjälpa till, bara man frågar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet