Det är inte omöjligt!

Jag gick ut ur banken med mina papper och kände mig nästan lite chockad. Det är alltså möjligt. Jag kan alltså köpa en bostadsrätt. Om jag vill. Flytta, alltså. Skaffa ett litet hus lite i utkanten av samhället eller lägga ett bud på en bostadsrätt. Kvinnan på banken visade mig hur man räknar ihop min budget utifrån min lön och ja... det går alltså. Det ÄR alltså möjligt. Jag kan skaffa mig ett hus.



Huset vi räknade på skulle maximalt kosta mig 1500kr mer i månaden där, än i min nuvarande hyresrätt. Största skillnaden, förutom att det är ett hus är ju att jag äger stället och även kan sälja bostaden om jag vill. Just nu försvinner ju alla mina pengar till min hyresvärd. Alltså är det troligtvis mer ekonomiskt smart att köpa ett hus eller en bostadsrätt. Bara man inte behöver renovera om hela skiten.

Jag kan knappt tro det. Att jag skulle kunna få en egen liten gräsplätt och en egen liten tomt och ett eget litet hus,

det känns overkligt.


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet