Längst ned på listan

Längst ned på min lista över saker jag vill få genomförda finns min önskan att ägna mig åt tecknande. Längst ned! Under vänner och bekantskaper och karlar och träning och hälsa och matlagning och jobb och sömn och hundrastning och promenader... LÄNGST där nere i pytteliten text står det att jag vill ägna mig åt konst.

Som om det inte var viktigt.

Som om allt var så mycket viktigare.

I helgen när jag än en gång tittade på min arbetsbänk och mina färger och min målarduk så kände jag att något är på väg att gå jättesnett i mitt liv. Jag är på väg att bli jättetrött för min lista är för lång och min önskan om att få ägna mig åt konst är skriven med alldeles, alldeles för liten text...

Kommentarer

  1. Snyggt. Jag tror att du kan jobba extra som illustratör om du vill. Det här vill jag se mer av!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet